PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Zdjęcia reklamowe w aranżacjach – jak stworzyć idealną kompozycję i wyróżnić produkt na tle konkurencji

W fotografii reklamowej doskonałe efekty można uzyskać na wiele sposobów. W bardzo wielu przypadkach świetne rezultaty dają zdjęcia typu packshot, prezentujące tylko i wyłącznie reklamowany artefakt. Nieco bardziej zaawansowanym rodzajem zdjęć reklamowych, wykorzystywanym w zakrojonych na szerszą skalę działaniach marketingowych, są zdjęcia reklamowe w aranżacjach. Są one bardzo atrakcyjne dla potencjalnych odbiorców i dają duże pole do popisu fotografom.


Zalety zdjęć aranżowanych


Aby lepiej zrozumieć, jaki potencjał i moc drzemie w aranżowanych zdjęciach, najlepiej posłużyć się przykładem. Wyobraźmy sobie zatem, butelkę chłodzącego napoju. Zaprezentowana na białym tle, przedstawiona z różnej perspektywy, raczej nie wzbudziłaby niczyjego zainteresowania. Ot, butelka i nic więcej. Gdy jednak zestawić ją ze zdjęciem pięknej plaży w tle i w towarzystwie różnych produktów kojarzących się z beztroskim wypoczynkiem, to zostaną poruszone emocje, a to w zdobywaniu zainteresowania klientów ma ogromne znaczenie. Rolą zdjęć aranżowanych jest nie tylko profesjonalne zaprezentowanie danego produktu, ale też pokazanie, co dzięki niemu można poczuć i czego doświadczyć. To naprawdę ciekawe, jak doskonałe efekty marketingowe można osiągnąć, jeśli umiejętnie stworzy się taka kompozycję.


Zdjęcia aranżacyjne, fotografia reklamowa, snapshot-studio, rybnik


Co składa się na profesjonalną kompozycję fotografii?

Oprócz reklamowanego produktu, który powinien być najlepiej wyeksponowany na fotografii promocyjnej, na dobrą kompozycję składa się jeszcze kilka bardzo istotnych elementów. Ważne, by wszystkie szczegóły znajdujące się na zdjęciu, były dopasowane tak pod względem tematycznym, jak i estetycznym. Dobrym przykładem może być tu fotografia kulinarna. O ileż piękniej i bardziej apetycznie będzie wyglądała potrawa, jeśli zostanie zaprezentowana na pięknym tle, z towarzyszeniem efektownej porcelany, sztućców oraz innych dekoracyjnych detali. Mogą to być zioła, przyprawy, świeże warzywa i owoce, filiżanka z kawą albo herbatą oraz piękne tekstylia.


Fotografia aranżacyjna, kulinaria, snapshot-studio, Warszawa


Ważne, aby wszystkie elementy kompozycji harmonijnie ze sobą współgrały, tak aby całość była jednorodna i spójna pod względem jakości i charakteru przekazu. Aby komunikat reklamowy w tej formie był zgodny z oczekiwaniami klienta, konieczne jest zapoznanie się przez fotografa ze specyfiką działalności swojego zleceniodawcy. Nieodzowne jest także zapoznanie się z grupą docelową, do której ów przekaz ma trafić. Inaczej będzie wyglądało zdjęcie, którego odbiorcami są młodzi ludzie, a inaczej takie, które kierowane jest do osób w dojrzałym wieku, o ugruntowanej pozycji społecznej.


Stworzenie odpowiedniej kompozycji do fotografii reklamowej wymaga odpowiedniej wiedzy, ale też wizji i wyczucia smaku oraz zmysłu estetycznego. Ważne jest dobre oświetlenie oraz idealne ułożenie poszczególnych elementów. Właśnie dlatego warto powierzać to zadanie profesjonalistom z doświadczeniem. To pozwoli pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji. 

 

Jacek
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę