PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Zdjęcia produktowe - packshot - Kilka podstaw

Packshot – podstawy, które warto znać

Packshot, czyli innymi słowy zdjęcie produktowe wykonane na białym tle, to bardzo prężnie rozwijająca się pozycja w fotografii produktowej - chętnie wykorzystywana przede wszystkim w marketingu internetowym. Atrakcyjne zdjęcie, uwypuklające walory konkretnego produkty, ma ogromną siłę i skutecznie potrafi zachęcić potencjalnych klientów do zakupu danej rzeczy.  



Perfekcyjne zdjęcia produktów – jakie powinny być?

Nie jest prosto zrobić profesjonalne, przyciągające wzrok zdjęcia produktów. Aby fotografie tego typu miały odpowiednią siłę i potencjał marketingowy, muszą spełniać kilka warunków. Jedną z najważniejszych zasad, jeśli chodzi o zdjęcia produktowe, jest zadbanie o to, aby miały jak najwyższą jakość i by przedstawiały daną rzecz w sposób kompletny, całościowy. I tak na przykład: jeśli przedmiotem sprzedaży ma być torebka, to musi być ona sfotografowana nie tylko z zewnątrz, ale i w środku, aby było wiadomo, czy ma wewnętrzne kieszenie i przegródki oraz czy posiada jakieś dodatkowe cechy, mogące mieć znaczenie dla potencjalnych klientów. Fotografując obuwie, również należy wykonać jak najwięcej zdjęć i to w różnych ujęciach. Dobrze jest, jeśli dany model obuwia zostanie zaprezentowany na nodze modela/modelki. Dzięki temu klient ma wyobrażenie o tym, jak prezentują się one w czasie użytkowania. 
https://www.snapshot-studio.pl/page/33402322/portfolio/fotografia-produktowa-zdjecia-produktow-snapshot-studio-katowice111.jpg
Fotografia reklamowa – podstawowe zasady

Nie bez powodu wykonywanie zdjęć produktowych zleca się zazwyczaj profesjonalistom. Jest to zajęcie wymagające nie tylko pewnej wiedzy, ale przede wszystkim sporo czasu. Fotografia kulinarna oraz zdjęcia odzieży, obuwia, kosmetyków, biżuterii, akcesoriów i wielu innych produktów trafiających do sprzedaży powinny być wykonywane przy profesjonalnym oświetleniu studyjnym - najlepiej studyjnym, z obowiązkowym aparatem na statywie. Jeśli chodzi o tło, to wielu profesjonalistów wskazuje jako najbardziej korzystną scenerię tak zwaną krzywą nieskończoność, umożliwiającą skupienie uwagi wyłącznie na prezentowanym obiekcie. Kolor tła powinien być jak najbardziej neutralny – najlepiej sprawdza się biel. Jeśli chce się wykonać takie zdjęcia we własnym zakresie, wystarczy użyć białego kartony, zgiętego na pół. Warto także zainwestować w zakup statywu. Nawet jeśli fotografie wykonywane będą budżetową lustrzanką - odpowiedni statyw umożliwi osiągnięcie bardzo dobrej ostrości, która w tego typu zdjęciach pełni bardzo istotną rolę. 


Wykonanie zdjęcia w studio to tylko pierwszy krok..

Czynność udoskonalania fotografii przy użyciu specjalistycznych programów do obróbki zdjęć to często nawet 2/3 pracy nad jednym zdjęciem. Jednak trzeba pamiętać, aby w fotografii produktowej stawiać na naturalność. Przedmiot przeznaczony do sprzedaży powinien na zdjęciu wyglądać dokładnie tak jak w rzeczywistości. W przeciwnym razie klient może poczuć się oszukany i mieć podstawy do roszczeń. W przypadku serii produktów o tym samym kształcie - różniących się np. tylko kolorem - nie warto stosować sztucznych modyfikacji graficznych, warto pokusić się o wykonanie osobnej fotografii produktowej dla każdego z produktów.

Tych kilka najważniejszych zasad i wskazówek pozwoli wykonać dobrej jakości zdjęcia produktowe nawet początkującym osobom. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, szczególnie jeśli prowadzi się sprzedaż internetową na dużą skalę, warto jednak zaprosić do współpracy profesjonalistów. 

Zainteresował Cię ten artykuł? Sprawdź pozostałe wpisy o tematyce fotografii produktowej i reklamowej!

Poszukujesz profesjonalnego studio fotografiicznego? Skontaktuj się z nami:

503 772 774 / 722 772 774 / biuro@snapshot-studio.pl

Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę