PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Zdjęcia odzieży generowane przez AI. Nowości w 2025!

Rok 2025 przełamie kolejne bariery na rynku modowym. Zdjęcia odzieży generowane przez AI poza doskonałą jakością tworzą wiele ułatwień logistycznych związanych z przeprowadzaniem zdjęciowych sesji produktowych. Czy sztuczna inteligencja na zawsze zmieni branżę mody? Jakie korzyści osiągają firmy, które decydują się na wykorzystanie jej do zdjęć produktowych? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.







Czas to pieniądz, czyli sztuczna inteligencja w fotografii produktowej


Sztuczna inteligencja w fotografii produktowej stanowi nowoczesne rozwiązanie, które umożliwia tworzenie zdjęć bez konieczności organizowania tradycyjnych, a co za tym idzie - kosztownych i czasochłonnych sesji zdjęciowych.

Zdjęcia odzieży generowane przez AI to technologia wykorzystywana szerzej w branży modowej. Znana jest z nowatorskich kampanii przeprowadzanych przez hiszpańską markę Mango, która podjęła decyzję o znaczącym obniżeniu swoich kosztów tworzenia zdjęć produktowych. W 2024 roku przeprowadziła kampanię, w której wszystkie modelki w lookbooku jesień/zima 2024 oraz wizerunki odzieży były wygenerowane przez sztuczną inteligencję.

Wydarzenie odbiło się szerokim echem, a firma sprzedała o 45% więcej produktów niż w latach poprzednich, redukując jednocześnie wydatki związane z high-levelową sesją o połowę.

Sztuczna inteligencja w fotografii produktowej stała się faktem. Technologia ta stanowi dziś nie tylko narzędzie wsparcia, ale również istotny element strategii marketingowej










Zdjęcia odzieży generowane przez AI i ich zalety

Zdjęcia odzieży generowane przez AI oferują szereg korzyści, które zmieniają sposób, w jaki marki modowe prezentują swoje produkty. Oto najważniejsze z nich:


  • Oszczędność czasu i środków. Przeprowadzenie sesji zdjęciowej z udziałem często trudnych we współpracy modeli, kosztownych stylistek, artystów-fotografów, menedżerów oraz drogiego studia zajmuje sporo czasu oraz pochłania niemały budżet. Sztuczna inteligencja w fotografii produktowej sprawia, że zdjęcia są gotowe w 4 minuty za ułamek tej ceny!

  • Personalizacja. Sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie spersonalizowanych zdjęć dostosowanych do preferencji klientów. Algorytmy mogą generować różne wersje odzieży, pokazując ubrania na modelkach o różnych typach sylwetki, kolorach skóry czy wzroście. Pozwala to klientom zobaczyć, jak odzież prezentuje się na konkretnej osobie.

  • Spójność wizualna. AI wprowadza jednolitość do prezentacji produktów. Zdjęcia odzieży przez nią generowane zawsze tworzone są w tym samym stylu, perfekcyjnie oświetlone i wykonane z identycznej perspektywy. To pomaga w budowaniu profesjonalnego wizerunku marki.












Wyzwania i kontrowersje

Zdjęcia odzieży generowane przez AI w branży modowej budzą jednak wiele pytań i wątpliwości. Najważniejsze to:


  • Status zawodowy modelek. Zastępowanie modelek obrazami generowanymi komputerowo może negatywnie wpłynąć na ich sytuację zawodową, ograniczając dostęp do pracy w tradycyjnych sesjach zdjęciowych.

  • Autentyczność wizualizacji. Klienci mogą mieć wątpliwości, czy zdjęcia odzieży generowane przez AI rzeczywiście odzwierciedlają jej wygląd, co budzi obawy o wprowadzanie klienta w błąd.

  • Wpływ na postrzeganie piękna. Generowane obrazy mogą promować nierealistyczne standardy, a to - szczególnie w modzie – jest w stanie doprowadzić do zniekształcenia wizerunku naturalnego piękna.








Perspektywy rozwoju AI

Zdjęcia odzieży generowane przez AI  to początek rewolucji, która z czasem stanie się jeszcze bardziej zaawansowana. Najważniejsze perspektywy rozwoju tej technologii to:


  • Integracja z AR i VR. Nowoczesne technologie umożliwią klientom przymierzanie ubrań online, a wirtualni modele i modelki będą dostosowywani do rzeczywistych wymiarów użytkownika.

  • Lepsza prezentacja produktów. AI pozwoli na bardziej realistyczne odwzorowanie tkanin, kolorów i detali odzieży, co zwiększy jakość wizualizacji.

  • Przewaga konkurencyjna firm. Przedsiębiorstwa wdrażające AI zyskają możliwość oferowania bardziej angażujących doświadczeń zakupowych przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów własnych.












Zdjęcia odzieży generowane przez AI w 2025 roku

Zdjęcia odzieży generowane przez AI już w 2025 roku zmienią zasady gry w branży mody. Ich wprowadzenie przyniesie wspomniane wyżej korzyści, czyli:


  • automatyzację procesów, 
  • oszczędność czasu i kosztów,
  • możliwość personalizacji. 


    Dla firm chcących pozostać konkurencyjnymi, sztuczna inteligencja w fotografii produktowej stanie się więc nie opcją, ale wręcz koniecznością.


#fotografiaodzieży#zdjęciazmodelami#lookbook#fotografiaproduktowa#packshot#AI#sztucznainteligencja#zdjęcianabiałymtle#cennik#standard#premium#zdjęcia#fotografia produktowa#fotografia#ecommerce
Rafał
Specjalista ds. marketingowo-handlowych
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.