PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Trendy w fotografii produktowej, w obecnym sezonie

Fotografia produktowa wciąż rozwija się, więc również 2023 rok przyniesie kreatywne pomysły na wykonywanie zdjęć produktów. Przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na fotografię produktową w witrynach handlu elektronicznego, platformach mediów społecznościowych i innych kanałach cyfrowych, fotografowie starają się wyprzedzać konkurencję, aby tworzyć oszałamiające efekty wizualne, które wyróżnią je na tle konkurencji. W tym artykule zapoznamy Cię z niektórymi trendami w fotografii produktowej, które będą popularne w obecnym roku.


 



Pozwól kupującemu obejrzeć produkt z każdej strony


Zdjęcia produktowe 3600, zwane obrotowymi, umożliwiają wydajne, skuteczne i bardzo eleganckie w formie zaprezentowanie oferowanych artykułów. Pozwalają Klientowi ocenić produkt pod każdym kątem, tak jakby trzymał i obracał go w dłoniach. Dla osoby, która nie ma fizycznej możliwości kontaktu z nabywanym przedmiotem, zdjęcia produktowe 3600 są uznawane za najpełniejszą formę prezentacji produktu w Internecie. Co daje umieszczenie tego typu zdjęcia?


Możemy wymienić aż trzy ważne korzyści:


  •         wzrost zaangażowania - zdjęcia produktowe 3600 zatrzymują Klientów dłużej na stronie
  •        wzbudzenie zaufania - zdjęcia obrotowe dają pewność odnośnie kupowanego produktu. A co w związku z tym zyskuje sprzedający? Przede wszystkim cieszyć się może znacznie mniejszą ilością zwrotów
  •         zwiększenie sprzedaży - dzięki zdjęciom obrotowym rośnie autorytet Twojej marki, czego efektem jest łatwiejsze podjęcie przez Klienta decyzji o zakupie.

 




Pokaż produkt w naturalnym świetle


Naturalne oświetlenie zawsze dawało wyjątkowe rezultaty, niezależnie od tematu lub celu sesji. W 2023 roku widać tendencję wzrostową w jego stosowaniu. Korzystanie z miękkiego światła i cienia w fotografii produktowej tworzy autentyczny, intymny klimat. Naturalne światło dodaje ciepła, generuje nastrój zbliżony do tego, który panuje w domu kupującego, w pracy czy na ulicy. Jakże inaczej wygląda sukienka prezentowana przez modelkę na wybiegu w jaskrawym świetle jupiterów i ta sama, noszona w domowym zaciszu lub podczas przyjęcia u znajomych!


Użycie naturalnego światła przynosi Konsumentom i sprzedającym konkretne korzyści:


  •         Klient łatwiej identyfikuje się z produktem, a co za tym idzie - staje się bardziej skłonny do jego zakupu. Oglądający bowiem nabywają nie tylko produkty, ale również związany z nimi styl życia
  •         Stylizacja fotografii produktowej za pomocą naturalnego światła tworzy więź z marką
  •      Naturalne światło nie wymaga idealnej pogody - można ją imitować niezależnie od tego, czy zdecydujecie się na fotografie produktowe w świetle porannego, czy wieczornego słońca.

 




Umieść produkt w rzeczywistym otoczeniu 


Technologia AR, inaczej zwana augmented reality, czyli rozszerzona rzeczywistość, opiera się na nakładaniu w rzeczywistym czasie elementów i przedmiotów świata wirtualnego na świat widziany przy użyciu kamery. Aby mieć dostęp do takich obrazów, potrzebny jest smartfon lub tablet. Klasyczne zdjęcia produktów w sklepie internetowym nie pomagają Klientom wyobrazić sobie, jak przedmioty te będą pasować i wyglądać w ich domach. Stworzenie tej możliwości stanowi największą zaletę AR. Wypróbowanie produktu lub umieszczenia go przed zakupem w domu praktycznie obniża barierę decyzyjną i tworzy z nim silny związek. AR jest szczególnie pomocna w przypadku dużych obiektów, takich jak meble, które są trudne do zwrotu lub mają długi czas realizacji. 

 



Stosuj monochromatyczne schematy kolorystyczne


Na początek definicja: kolory monochromatyczne to różne odcienie tej samej barwy. Przykładem są zdjęcia wykonane w sepii, na których brąz występuje w różnych odmianach. Rosnący trend w fotografii produktowej polega na przedstawianiu przedmiotów w monochromatycznych schematach kolorystycznych. Szablony monochromatyczne pochodzą z jednej barwy i zawierają różne jej odcienie oraz tony. Taka odmiana tworzy głębię i zróżnicowanie bez odwracania uwagi od oferowanego przedmiotu. 

Monochromatyczne zdjęcia produktów, jeśli się je odpowiednio wystylizuje, robią duże wrażenie. Konsumenci zwracają na nie szczególną uwagę, gdyż są modne, rodzą poczucie luksusu i stylu. 


Określ, jakie emocje chcesz wywołać u Kupujących. Strategicznie dobierając kolory, w jakich wykonasz zdjęcia produktów, możesz wpłynąć na uczucia i nastawienie kupującego do przedmiotu sprzedaży i Twojej marki. Psychologia kolorów pomoże zadecydować o kierunku doboru odcieni i wpłynie na stylizację fotografii. 


Oto kilka przykładów:

  •        żółty kolor wprowadza poczucie radości i otwartości na stronie produktu
  •        czerwienie wyrażają pasję i odwagę,
  •       czerń, śliwka i inne ciemne kolory tworzą wokół oferowanych artykułów nastrojową atmosferę, która jest w 2023 roku popularnym trendem w fotografii produktowej

 




Użyj prostych kształtów geometrycznych


Włączenie figur geometrycznych do fotografii produktowej łączy praktyczność z artyzmem. Stylizacja sesji za pomocą geometrycznych kształtów pozwala stworzyć w kadrze wyjątkową perspektywę. Oto w jaki sposób wywołują one określone emocje i ukazują elementy tożsamości Twojej marki: 

  •         kwadraty i prostokąty - mocne linie i kąty proste tworzą ścieżkę, którą podążają oczy widzów
  •        trójkąty - przyciągają wzrok do centralnego punktu. Użyj trójkątów, aby przenieść produkty na pierwszy plan ujęcia
  •        okręgi - tworzą miękkie krawędzie, a gdy są warstwowe dodają fantazji stylizowanej sesji.


Układaj kształty geometryczne, stylizując nimi fotografie. Każdy kształt można wykorzystać do zaprezentowania produktów i uczynienia z nich centralnego punktu zdjęcia. 




W 2023 roku możemy spodziewać się w fotografii produktowej wzrostu zainteresowania innowacjami, takimi jak np. rzeczywistość rozszerzona, czy fotografia obrotowa. Warto pomyśleć o inwestowaniu w nowoczesną fotografię produktów, aby zapewnić sobie lepszą pozycję, która wyróżni na rynku naszą markę i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży.


#trendy#fotografiaproduktowa#zdjęcia360#zdjęciaproduktów#fotografiaobrotowa
Rafał
Specjalista ds. marketingowo-handlowych
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę