PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Rola fotografii produktowej w sprzedaży online

Rola fotografii produktowej w sprzedaży online


O potędze marketingowego potencjału sieci www nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Sprzedaż produktów przez Internet jest bardzo opłacalna, bo za pośrednictwem sieci można dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów, nawet tych mieszkających za granicą. To daje naprawdę spore pole do popisu przedsiębiorcom, którzy nie boja się nowych trendów i są w stanie sprostać stale zmieniającym się i rosnącym oczekiwaniom konsumentów. Niezwykle istotną rolę w sklepach prowadzonych online pełni profesjonalna fotografia produktowa.



Fotografia reklamowa – umiejętnie realizowana ma dużą moc przyciągania


Aby zrozumieć, jak ważne są atrakcyjne zdjęcia produktów, wystarczy wyobrazić sobie dwie sytuacje. Pierwsza – potencjalny klient trafia na stronę sklepu oferującego interesujące go produkty. Zdjęcia towaru są jednak niewyraźne, opisy nie zgadzają się z tym, co widać na fotografiach i ogólny odbiór jest mało przyjemny. Druga sytuacja – serwis, który odwiedza klient, od wejścia wita go pięknymi zdjęciami i atrakcyjną, dostosowaną do charakteru sklepu szatą graficzną. Zdjęcia są bardzo szczegółowe, jest ich dużo i prezentują dany produkt z wielu perspektyw. Chyba nietrudno sobie wyobrazić, który sklep zyska nowego klienta. Skoro już chcemy wydawać pieniądze, to chętniej dokonamy transakcji w sklepie, który budzi większe zaufanie. A większe zaufanie budzi ten sklep, w którym widać starania o zaspokojenie potrzeb klienta i profesjonalne podejście. Trzeba pamiętać, że przygotowanie ciekawej, ale przede wszystkim zgodnej z rzeczywistością oferty jest wyrazem szacunku i dowodem zaangażowania ze strony właścicieli sklepu. Zdjęcia katalogowe wykonane przez doświadczonego fotografa na pewno pomogą w budowaniu spójnego, profesjonalnego wizerunku w sieci.



Internetowe sklepy z odzieżą i obuwiem

Internetowe sklepy z odzieżą i obuwiem przeżywają obecnie bujny rozwój. Dzieje się tak nie tylko za sprawą pandemii koronawirusa, która zmusiła wiele osób do rezygnacji z tradycyjnych zakupów w stacjonarnych sklepach i przeniesienia się do sieci w poszukiwaniu interesujących rzeczy. Powodem rosnącej popularności tego modelu sprzedaży jest także to, że dla wielu osób jest to sposób o wiele bardziej komfortowy, bezpieczny i pozwalający oszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Jeszcze do niedawna wręcz nie do pomyślenia było, że buty i ubrania można kupować w sieci. Jak to? Bez mierzenia? A co zrobisz, jeśli spodnie będą za duże, albo jeśli buty będą Cię cisnąć? Teraz to żaden problem. Sklepy internetowe już dawno wyszły w tej kwestii naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów i w wielu przypadkach zapewniają darmowy zwrot i wymianę. Poza tym fotografia odzieży, zdjęcia obuwia i innego typu zdjęcia katalogowe prezentujące ubrania i dodatki stoją obecnie na tak wysokim poziomie, że klient ma wrażenie, że ogląda dany produkt na własne oczy. Każdą rzecz na fotografii można przybliżyć, oglądając detale i zapoznając się z innymi szczegółowymi informacjami. Można też mniej więcej wyobrazić sobie, jak dana rzecz prezentuje się na sylwetce. Z pomocą przychodzą tutaj zdjęcia duch, które – profesjonalnie wykonane – okazują się nieocenione, jeśli chodzi o pozyskiwanie zainteresowania klientów. Bardzo dobre wrażenie robią też krótkie filmiki, na których widać modela lub modelkę przechadzających się w ubraniu czy butach. Jest to kolejny sposób na to, by stworzyć iluzję tradycyjnych zakupów i osobistego kontaktu z rzeczami. W coraz większej liczbie sklepów standardem stało się także prezentowanie produktów z wykorzystaniem zdjęć 360°.



Fotografia kulinarna a sprzedaż online

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do ogromnego wzrostu popularności internetowych sklepów z produktami spożywczymi. W obawie o własne zdrowie i bezpieczeństwo bliskich, sporo osób unikało chodzenia do dużych marketów i zdecydowało się zamawiać jedzenie i picie z dostawą do domu. Zainteresowanie tworzeniem profesjonalnej oferty produktów spożywczych online poszybowało pod niebiosa, ale żeby pozyskać zainteresowanie klienta, konieczne jest przygotowanie atrakcyjnego, prostego w obsłudze i zapewniającego bezpieczne transakcje serwisu. Ponieważ kupujemy oczami, to ważne jest, by zdjęcia jedzenia były apetyczne, kolorowe i aby prezentowały produkty w taki sposób, by było to po prostu przyjemne wizualnie. Fotografia kulinarna zyskała na znaczeniu także w promowaniu oferty restauracji, które podczas lockdownu mogły oferować jedzenie wyłącznie na wynos. Apetyczne, kolorowe i atrakcyjnie zaaranżowane zdjęcia potraw działają na wyobraźnię jak mało co. I tu także warto zaufać doświadczeniu i umiejętnościom profesjonalnych fotografów, którzy nie tylko zadbają o odpowiednie wyeksponowanie potrawy poprzez dobór pięknej porcelany, dodatków i detali w tle, ale też podpowiedzą, co robić, by stworzyć spójny wizerunek restauracji i prezentować się z jak najlepszej strony.     


Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę