PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Jak wygląda rynek E-commerce w Polsce w 2022?

Jak wygląda rynek E-commerce w Polsce w 2022?

Tam, gdzie jedni tracą, inni zyskują. Ta stara prawda jest cały czas aktualna i sprawdza się m.in. w odniesieniu do aktualnej sytuacji gospodarczej w Polsce. Pandemia koronawirusa wielu biznesom położyła kres, ale jednocześnie pozwoliła rozwinąć skrzydła tym przedsiębiorcom, którzy zdecydowali się prowadzić biznes online.



Rekordowe wzrosty w branży e-commerce

Już w 2020 roku, czyli wtedy, gdy zaczęła się pandemia koronawirusa, branża e-commerce zaczęła notować bardzo wysokie wzrosty. W skali światowej poziom handlu elektronicznego wzrósł aż od 28% w stosunku do roku poprzedniego. Zamknięci w domach ludzie, zmuszeni do zmiany swoich przyzwyczajeń konsumenckich, przenieśli swą aktywność zakupową do Internetu. Ten trend utrzymuje się nadal, gdyż ograniczenia epidemiologiczne nie zostały całkowicie zniesione.
Liczby mówią same za siebie. Raporty sporządzone przez PwC wskazują na to, że w 2020 roku rynek e-commerce w Polsce miał wartość 83 mld zł brutto. Jak widać, w e-handlu dzieje się lepiej niż dobrze i nie dziwi fakt, że tak wielu przedsiębiorców, szukając dla siebie nowych dróg rozwoju albo możliwości utrzymania się na rynku, decyduje się na przeniesienie firmy do Internetu. W 2020 roku liczba sklepów internetowych wzrosła o imponujące 21%.



Które sektory notują najlepsze wyniki?

Ograniczenia związane z handlem stacjonarnym spowodowały, że więcej pracy niż zwykle mieli kurierzy i firmy dostawcze. Dowozili oni i dowożą nadal przede wszystkim produkty spożywcze (bardzo dużo osób w obawie o swoje zdrowie zdecydowało się zamawiać podstawowe artykuły spożywcze z dostawą do domu), ale też kosmetyki, artykuły higieniczne oraz ubrania. Sektor e-grocery zyskał na popularności szczególnie na początku pandemii, gdy strach i niepewność były dominującym uczuciem wśród ludzi na świecie. Z czasem wiele osób powróciło do tradycyjnych zakupów spożywczych, ale wielu klientów nadal korzysta z zamówień online, bo ta opcja pozwala zaoszczędzić sporo czasu.



Jak się wyróżnić wśród tak silnej konkurencji?

Giganci e-handlu nie muszą się raczej martwić o zainteresowanie klientów. Właściciele mniejszych sklepów oraz e-biznesów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą online, muszą jednak wykazać się bardzo dużą determinacją i zaangażowaniem, by wyróżnić się i dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców.

Jednym z najbardziej niezawodnych sposobów na to, by budować profesjonalny wizerunek w sieci, jest zadbanie o stronę wizualną sklepu. Ważna jest nie tylko świetnie wykonana fotografia produktowa, ale też wyczerpujące, szczegółowe, pozbawione błędów opisy produktów.    


Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.