Blog
Jak w kilku prostych krokach zwiększyć sprzedaż internetową?
![](/data/foto.php?f=/page/blog/zwieksz-sprzedaz-przez-internet-z-snapshot-studio-przez-fotografie-reklamowa.jpg&w=1258)
Według danych statystycznych z GUS-u wynika, że już ponad 9,4 mln gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu, a w przeciągu zaledwie jednego roku ich liczba wzrosła o ponad 400 tysięcy!
Z kolei badania przeprowadzone przez agencję ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 48% osób korzystających z usług sklepów internetowych będzie się decydowało na większe niż do tej pory zakupy on-line.Co należy zrobić, aby zaspokoić potrzeby tak licznej grupy potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż przez Internet?
Pierwszym a zarazem jednym z najważniejszych czynników decydujących o zakupie w danym sklepie jest dostępność danego towaru – a co za tym idzie możliwość szybkiej realizacji zamówienia.
Przykładowo: sprzedający wystawia towar za 100 zł, z wysyłką do 3-4 dni roboczych, a konkurencja sprzedaje identyczny towar za 110 jednocześnie oferując wysyłkę w maksymalnie 24 godziny. Mimo iż towar pierwszego oferenta jest atrakcyjniejszy cenowo, to większość klientów zdecyduje się dopłacić 10 złotych i mieć upragniony przedmiot – na już.
Należy jednak pamiętać o podawaniu rzeczywistego czasu realizacji zamówienia, aby nasz ewentualny atut nie obrócił się przeciwko nam w postaci negatywnych opinii za niewywiązanie się z terminu wysyłki.
Warto również przemyśleć opcję darmowej dostawy, która to dobrze rozreklamowana (na przykład poprzez baner na stronie startowej sklepu) może niewielkim nakładem znacznie zwiększyć zainteresowanie klientów.
![](/page/edytor/img/zwieksz-sprzedaz-przez-internet-z-snapshot-studio-przez-fotografie-reklamowa1.jpg)
Możliwość zakupu bez konieczności rejestracji, oraz jasny i czytelny koszyk zakupowy.
Spora część potencjalnych klientów, rezygnuje z ostatecznego zakupu, gdy natrafia na zbyt czasochłonny i niezrozumiały formularz rejestracji. Warto zadbać o to, aby obsługa naszego koszyka zakupowego odbywała się w możliwie najprostszy sposób – przykładem tutaj może być największy w Polsce portal aukcyjny – Allegro.pl.
Oryginalny (własny) opis sprzedawanych produktów.
Jednym z największych błędów spotykanych na sklepach internetowych – jest wielokrotne powielanie treści zamieszczanej np. przez producentów.
W momencie gdy jest kilku dystrybutorów tego samego produktu, a każdy z nich zamieści w swoim sklepie opis stworzony przez producenta – produkt traci na swojej unikalności. Większą zbrodnie można chyba tylko popełnić nie dodając żadnego opisu towaru (i liczyć na jego sprzedaż)! Warto zatem zadbać o to aby opis naszego produktu był wyjątkowy i zachęcał do zakupu. Jeśli sprzedajemy coś, składającego się z kilku elementów – dobrze jest wymienić każdy z osobna w kilku słowach wyjaśniając, do czego służy każdy element.
Istotną kwestią w przypadku powielania treści produktów jest aspekt pozycjonowania – algorytm google – znacznie obniża pozycję strony / podstrony – która zawiera powielone treści.
Cross-selling – czyli sprzedaż powiązana.
Zasada działania cross-sellingu jest banalnie prosta – klient przeglądając konkretny produkt np. maszynkę do golenia, widzi automatycznie w panelu obok (bądź na dole strony) podpowiedzi do tego produktu – ostrza do golarki, żel, piankę, krem itp. – jednym słowem wszystkie akcesoria, które mogą mu się przydać podczas użytkowania towaru „głównego”. Łatwo sobie wyobrazić, że klient który zdecyduje się na zakup w danym sklepie, chcąc zaoszczędzić na kosztach transportu, zakupi proponowany towar dodatkowy, nawet jeśli okaże się on nieznacznie droższy niż u konkurencji.
Te kilka kroków może w znaczny sposób przyczynić się do zwiększenia sprzedaży internetowej!
##Ecommerce#Sprzedaż #Zysk #Progress #Cross selling #Copywriting
![](/data/foto.php?f=/page/blog/michal.png&wo=200&ho=200)
Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen.