PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Jak odróżnić profesjonalnego fotografa produktowego od fotografa amatora?

Jak odróżnić profesjonalnego fotografa produktowego od fotografa amatora?

Coraz częściej można spotkać amatorów fotografii produktowej, którzy oferują swoje usługi w zakresie robienia zdjęć reklamowych, bez wcześniejszego doświadczenia i odpowiednich umiejętności. I choć oferty te bywają kuszące pod względem ceny należy zastanowić się, czy warto z takiego rozwiązania skorzystać. Czym odróżnia się profesjonalny fotograf produktowy od amatora? Jak rozpoznać prawdziwego profesjonalistę, który posiada doświadczenie i niezbędny warsztat, stanowiący gwarancję najwyższej jakości zdjęć produktowych?



tlum fotografow Snapshot studio fotografia produktowa


Doświadczenie i umiejętności fotografa produktowego

Profesjonalny fotograf produktowy to osoba, która może pochwalić się bogatym doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami oraz umiejętnościami zdobytymi w trakcie specjalistycznych studiów, kursów, szkoleń tematycznych czy warsztatów dotyczących fotografii produktowej, a później – podczas pracy praktycznej. Posiada na swoim koncie wiele zleceń zakończonych sukcesem oraz rzeszę zadowolonych klientów, którzy mogą potwierdzić jego profesjonalizm i solidną jakość świadczonych usług.

Doświadczenie w fotografii produktowej przekłada się na jakość zdjęć, dlatego zlecając takie zadanie profesjonaliście możemy być pewni, że wykonane zdjęcia produktowe, np. zdjęcia na Amazon czy zdjęcia na Allegro, spowodują zwiększenie ruchu na stronie, przyczynią się do budowy pozytywnego wizerunku marki oraz wyróżnią ją na tle konkurencji, co z pewnością przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

Z kolei w przypadku amatora, trudno mówić o kwalifikacjach czy doświadczeniu, ponieważ taka osoba najczęściej uczy się dopiero podczas wykonywania konkretnych zleceń. Nie wiadomo też, z jakich źródeł fotograf amator korzysta, by poszerzać swoją wiedzę. Skorzystanie z jego usług w zakresie fotografii produktowej zawsze niesie za sobą ryzyko, co do bezpieczeństwa, terminowości, a przede wszystkim jakości świadczonych usług. Osoby amatorsko zajmujące się fotografią produktową zwykle nie mają takiego warsztatu, jak i praktyki, jaką mogą pochwalić się profesjonaliści.



fotograf amator Snapshot studio fotografia produktowa


Atrakcyjna strona internetowa

Profesjonalny fotograf posiada atrakcyjną, przyciągającą uwagę wizytówkę w sieci, czyli swoją stronę internetową. Profesjonalista jest dumny ze swojej pracy i chętnie chwali się jej efektami przed potencjalnymi klientami. Jeśli fotograf, z którym planujemy podjąć współpracę, nie posiada strony internetowej, możemy być niemal pewni, że mamy do czynienia z amatorem, który dopiero co próbuje swoich sił w fotografii reklamowej.




atrakcyjna strona internetowaSnapshot studio fotografia produktowa


Dobrze zbudowane portfolio

Profesjonalny fotograf produktowy robiący zdjęcia jedzenia, odzieży, biżuterii czy innych produktów może pochwalić się bogatym, odpowiednio zbudowanym portfolio. W profesjonalnym portfolio powinny znajdować się najlepsze, zróżnicowane pod względem tematu, kolorów, jak i kadrów zdjęcia produktów. Na ich podstawie możemy ocenić, czy fotograf ma tzw. dobre oko, a także poznać jego styl oraz umiejętności obróbki zdjęć. Amatorzy zwykle nie mogą pochwalić się dobrze skonstruowanym, wartościowym portfolio, na podstawie którego można ocenić jakość wykonywanych przez nich zdjęć.



atrakcyjne portfolio fotografa tlum fotografow Snapshot studio fotografia produktowa


Profesjonalny sprzęt i studio fotograficzne

Dobry sprzęt to kolejny aspekt odróżniający profesjonalistę od amatora. Profesjonalny fotograf doskonale zdaje sobie sprawę, że kluczem do wysokiej jakości, przykuwających uwagę zdjęć produktowych są nie tylko umiejętności, ale również odpowiedni sprzęt. Profesjonalista wykonuje zdjęcia reklamowe wysokiej klasy aparatem, inwestuje w niezbędne obiektywy, statywy, oświetlenie i wiele innych akcesoriów fotograficznych, dzięki którym można osiągnąć jak najlepszy efekt.

Owszem, amatorzy również mogą inwestować w zakup lepszego sprzętu, jednak zwykle tego nie robią, ponieważ przeznaczanie dużych środków na kupno specjalistycznego sprzętu jest dla nich po prostu nieopłacalne. W końcu fotografia produktowa to dla nich jedynie sposób na dodatkowy zarobek. Dobry sprzęt to jedno, ale równie istotna jest umiejętność posługiwania się profesjonalnym sprzętem, pracy z obiektywem i lampą. Amatorzy nie zawszą potrafią wykorzystać wszystkie dostępne funkcje w aparacie. A to wszystko przekłada się na jakość zdjęć.

Fotograf produktowy wykonuje zdjęcia katalogowe, produktowe i reklamowe w profesjonalnym studiu fotograficznym. Z kolei amatorzy najczęściej wykonują fotografie w zaciszu własnego domu, w samodzielnie zbudowanym, prowizorycznym studiu, któremu daleko do profesjonalizmu.



profesjonalny sprzet Snapshot studio fotografia produktowa


Kreatywność, wrażliwość i zmysł estetyczny

Fotograf produktowy to osoba kreatywna i wrażliwa. Profesjonalista ma głowę pełną pomysłów i dobrze wie, jak wykorzystać potencjał fotografowanych produktów. Ponadto widzi i czuję więcej niż inni. Jest wrażliwy na piękno i posiada zmysł estetyczny, co potrafi ukazać na fotografiach.

Z kolei amatora można poznać po tym, że często wpada w monotonię kadru i brakuje mu ciekawych pomysłów. To sprawia, że robione zdjęcia są nudne, niczym się nie wyróżniają i nie przyciągają uwagi.



piekne aranzacje wykonane przez Snapshot studio fotografia produktowa


Fotografia reklamowa i produktowa to nasza specjalizacja. Dlatego jeśli zależy Ci na profesjonalizmie i wysokiej jakości świadczonych usług ‒ nie zastanawiaj się dłużej, tylko już dziś zamów profesjonalną sesję produktową bądź reklamową. Wzniesie ona Twój sklep internetowy, katalog firmowy czy aukcje na znanych serwisach na zupełnie inny, zdecydowanie wyższy poziom.

#fotografia produktowa #profesjonalizm #snapshot studio
Agnieszka
Założyciel, Fotograf, Retuszer, Grafik
Ponad 10 letnie doświadczenie w fotografii komercyjnej, retuszu komputerowym oraz projektowaniu. Pierwsza linia w kontakcie telefonicznym i mailowym. W pracy - perfekcjonistka pod każdym względem :)
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.