PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Fotografia odzieży - zdjęcia na duchu - jak powstają?

Fotografia odzieży to szczególna dziedzina fotografii reklamowej – wymagająca odpowiedniej wiedzy i przygotowania. W tym wpisie postaramy się pokrótce wytłumaczyć jak powstają zdjęcia na niewidocznym manekinie - czyli zdjęcia typu duch. 



Przede wszystkim zdjęcia odzieży można wykonać na kilka różnych sposobów, do których można zaliczyć między innymi zdjęcia wykonane:

– na płasko (flatshot lub inaczej flatlay);

– na modelu / modelce (tzw. zdjęcia fashion lub lookbooki);

– na tradycyjnym manekinie (np. manekinie krawicekim)

- na wieszaku - na płasko, lub na wieszaku z "lekkim duchem"

– na tzw. niewidocznym manekinie – czyli wykonanie zdjęcia typu „duch”.

- w aranżacji reklamowej (np. zdjęcie złożone w kostkę z dodatkami)


Każdy z tych sposobów charakteryzują inne aspekty – dopasowane do specyfiki danej branży. Zapraszamy do odwiedzenia naszego portfolio, w którym można znaleźć przykłady dla każdej z wyżej wymienionych metod fotografii odzieży.

Przedstawienie produktu na płasko: 

Przedstawienie produktu na płasko jest jedną z wielu metod wykorzystywanych w fotografii reklamowej odzieży. Wymaga odpowiedniego i precyzyjnego dopasowania produktów – tak aby powstałe na ubraniach zagniecenia tworzyły spójną całość. Bardzo ważnym w tego rodzaju fotografii jest prawidłowe ustawienie kąta padania i siły natężenia światła. Flatshoty idealnie sprawdzają się w fotografii ubrań dziecięcych i niemowlęcych – ze względu na swą charakterystykę, różnorodność oraz mnogość rozmiarów.

Przedstawienie odzieży na wieszaku:

Zdjęcia na manekinie lub wieszaku
Trzecim typem zdjęć odzieży jest zdjęcie na manekinie lub wieszaku. Wcześniej przygotowany produkt (wyprasowany i wyczyszczony) zakładamy na manekina bądź wieszak, wykonujemy zdjęcie po czym przystępujemy do bardziej czasochłonnej obróbki graficznej. Na tak wykonanym zdjęciu pozostają widoczne elementy manekina.


Zdjęcia na modelu / modelce:
Zdjęcia na modelu / modelce nazywane często zdjęciami fashion lub lookbookami wykonywane są w studio fotograficznym bądź w plenerze. Charakteryzuje je bardzo duża różnorodność i dynamiczność. Do przygotowania takiej sesji bardzo często zatrudniany jest wizażysta i fryzjer dbający o aspekt wizualny modela. Istotnym przy decydowaniu się na ten rodzaj zdjęć – jest odpowiednie zaplanowanie budżetu oraz czasu realizacji zlecenia.

 
 

Zdjęcia typu duch

Rodzajem zdjęć odzieży, na którym chcielibyśmy się dzisiaj skupić są zdjęcia zrealizowane na niewidocznym manekinie typu duch. Zdjęcia te ukazują ubrania w naturalnym ułożeniu na ciele, dzięki czemu Klient może sobie wyobrazić jak dany produkt będzie wyglądał w rzeczywistości. Zdjęcia tego typu pozwalają także wypracować pewien standard dla serii produktów – np. wszystkie koszulki danej marki wyglądają tak samo – tzn. mają ten sam kształt i ułożenie – przez co wyglądają jednolicie. Tak wypracowany standard zachowany jest przy każdym kolejnym zleceniu.  Zdjęcia typu duch wykonuje się na specjalistycznym manekinie do fotografii produktowej lub zwykłym. 

Jak zatem wykonać zdjęcie na niewidocznym manekinie? Opiszemy to pokrótce na przykładzie męskiej koszulki:

Po pierwsze, należy koszulkę odpowiednio przygotować do zdjęcia – żelazko i rolka do czyszczenia ubrań mogą się okazać niezbędne.

Kolejny etap, to oczywiście – ubranie manekina w koszulkę. Odpowiednie ułożenie produktu na manekinie jest kluczowe dla późniejszej obróbki, dlatego tak ważnym jest, aby go odpowiednio uformować. Jeżeli odstaje kawałek materiału staramy się go dopasować do całości jeżeli jest zbyt luźny –  spinamy w niewidocznym miejscu.

Czasami – gdy istnieje taka potrzeba – wykonujemy dodatkowe zdjęcia poszczególnych elementów odzieży w innym ułożeniu. Może to być konieczne w przypadku odzieży niestandardowej  lub asymetrycznej. Dodatkowo nie możemy zapomnieć o wykonaniu zdjęcia wnętrza produktu, które będzie nam potrzebne do stworzenia omawianego „efektu ducha” (w przypadku tradycyjnego manekina). Jeżeli dysponujemy manekinem typu duch - ten etap będzie zbędny. 


W kolejnych etapach zdjęcia przechodzą przez profesjonalny proces postprodukcji zawierający:

Wywołanie zdjęcia – na odpowiednio skalibrowanym monitorze graficznym  – produkt prezentuje się inaczej niż w studio. Nadajemy mu odpowiednią barwę, nasycenie kolorem, jasność i kontrast;

Kolejny etap, to dopasowanie kształtu do wytycznych (przeważnie na podstawie opracowanego wcześniej szablonu);

Po uzyskaniu wymaganego kształu- kolejnym krokiem jest precyzyjne wyszparowanie produktu, czyli wycięcie go z tła. Na tym etapie pozbywamy się również niechcianych elementów manekina;

Profesjonalny retusz graficzny – czyli czyszczenie wszystkich niedoskonałości znajdujących się na zdjęciu takich jak wystające nitki, zabrudzenia czy zanieczyszczenia materiału;

Łączymy i dopasowujemy ze sobą zewnętrzne i wewnętrzne elementy oraz dodajemy cień;

Ostatnim krokiem jest nałożenie odpowiednich filtrów – dopasowanych do całości kolekcji

W ten sposób powstają zdjęcia typu „duch”, nazywane inaczej zdjęciami na niewidocznym manekinie. Zdjęcia duch bardzo szybko zyskują na popularności – korzystają z nich duże i małe sklepy internetowe, projektanci mody, a także producenci i dystrybutorzy odzieży.
Zdjęcia odzieży typu duch stały się bardzo atrakcyjna formą przedstawienia produktu zarówno w Internecie np. na aukcjach Allegro jak i w czasopismach czy gazetkach reklamowych. Jest to jedno rozwiązanie pozwalające efektywnie zaprezentować sprzedawaną odzież. Tego typu zdjęcia doskonale odzwierciedlają wygląd produktu – jego fason, kształt i inne cechy charakterystyczne. Podczas sesji z niewidocznym manekinem jesteśmy w stanie oddać więcej szczegółów i podkreślić cechy danego produktu lepiej, niż np. podczas sesji z modelem.

Wszystkie zdjęcia, niezależnie od tego, czy są to zdjęcia ubrań na płasko, na modelu, na manekinie czy zdjęcia typu “duch”, wymagają' precyzyjnego retuszu. Wyrównanie kolorytu, dobranie filtrów, retusz – wszystkie te czynności wymagają odpowiednich umiejętności, których nabywa się poprzez wieloletnią pracę w studio fotografii produktowej. Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio, zawierającym liczne realizacje z zakresu fotografii odzieży i zdjęć typu duch.

Wszystkich zainteresowanych profesjonalną fotografią odzieży typu duch - zapraszamy do kontaktu!
#Zdjęcia duch#Zdjęcia odzieży#Fotografia odzieży#Zdjęcia na duchu#Fotografia ubrań
Agnieszka
Założyciel, Fotograf, Retuszer, Grafik
Ponad 10 letnie doświadczenie w fotografii komercyjnej, retuszu komputerowym oraz projektowaniu. Pierwsza linia w kontakcie telefonicznym i mailowym. W pracy - perfekcjonistka pod każdym względem :)
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.