PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Emporio Armani – Zdjęcia typu duch nowej kolekcji. Dla kogo jest fotografia odzieży?

Niedawno mieliśmy ogromną przyjemność zrealizowania sesji zdjęciowej dla produktów marki Emporio Armani. Wszystkie fotografie zostały wykonane w technologii zdjęć typu duch – na tzw. niewidocznym manekinie. Kilka słów o tym jak powstają takie zdjęcia możecie znaleźć w poprzednim naszym wpisie, do którego lektury oczywiście serdecznie Was zapraszam!


W niniejszym wpisie chciałbym jednak poruszyć kwestię dla kogo tak naprawdę jest profesjonalna fotografia odzieży i czy warto w nią inwestować? W pierwszej kolejności nasuwa się myśl – dla dużych sklepów internetowych (i stacjonarnych) operujących dużym zapleczem finansowym i budżetem. Ciężko się z tym nie zgodzić. Oczywiście, wszystkie wielkie marki z branży odzieżowej posiadają szeroką gamę zdjęć ubrań realizowanych różnymi metodami (np zdjęcie typu duch, zdjęcia na płasko czy też kosztowne zdjęcia na modelu / modelce). Nie mniej jednak nawet firmy z mniejszym budżetem powinny zaopatrzyć się w zdjęcia odzieży zrealizowane w studio fotograficznym. Realizacja zdjęć na niewidocznym manekinie nie wymaga dużych nakładów finansowych (u nas zdjęcia duch zaczynają się już od 35 zł za sztukę!):)

Przykładowa realizacja zdjęć typu duch:

Klient, szukając interesującego go towaru w szeroko pojętym Internecie (sklep www / aukcja) w pierwszej kolejności sprawdza zdjęcia. Jest to fakt niezaprzeczalny i ma odniesienie do każdego rodzaju produktów (małych i dużych, tanich i drogich). Dlatego startując ze sprzedażą np. na Allegro – nawet niewielkiej kolekcji (liczącej raptem kilka produktów), warto rozważyć inwestycję w profesjonalne zdjęcia. Najbardziej budżetowym rozwiązaniem są zdjęcia realizowane na płasko, następnie – zdjęcia na wieszaku, kolejno zdjęcia typu duch i oczywiście – najdroższe – zdjęcia na modelu (samo wynajęcie zawodowego modela wiąże się z angażem większych środków). Mimo to, taka inwestycja – zawsze się opłaca! Pamiętajmy o tym, że to właśnie zdjęcia mają największe przełożenie na sprzedaż zwłaszcza w branży modowej – czyli tam gdzie nie jest potrzebny rozbudowany opis sprzedawanego produktu (jak to się ma np. w branży elektronicznej). Tutaj zawsze zdjęcia grają pierwsze skrzypce.

Fotografia odzieży skierowana jest również do osób, które promują (i oczywiście sprzedają) swoje produkty / markę poprzez media społecznościowe. Tutaj liderem będzie oczywiście Instagram i Facebook. Wg. danych z shopify.com wzrost zamówień przez FB wyniósł o 129% a Instagrama o 122% w ciągu jednego roku!  Aby móc jak najlepiej wykorzystać ten potencjał i przebić się przez coraz szybciej rosnącą konkurencję – warto wyróżnić swoje produkty nietuzinkowymi i charakterystycznymi dla danej marki zdjęciami.

 

Kolejną „grupą docelową” są projektanci i designerzy, którzy tworzą unikalne i niepowtarzalne kreacje. Ubrania projektowane na miarę przeważnie prezentowane są na modelce / modelu w specjalnie przygotowanych aranżacjach. Dla danej kolekcji przygotowuje się charakterystyczne lookbooki zawierające zestaw zdjęć modowych i packshotowych (na białym tle).

Ostatnim polem eksploatacji, na który chciałbym zwrócić uwagę są katalogi i pisma branżowe. Wykorzystując zdjęcia produktowe w katalogach bardzo ważnym aspektem jest zachowanie powtarzalności ujęć. W przypadku zdjęć modowych i zdjęć katalogowych warto zapewnić różnorodność scenerii. W jednym i drugim może być przydatna pomoc profesjonalnego studio
#Emporio#Armani#Zdjęcia duch#Zdjęcia odzieży#Fotografia ubrań#Zdjęcia ubrań#Zdjęcia Armani
Agnieszka
Założyciel, Fotograf, Retuszer, Grafik
Ponad 10 letnie doświadczenie w fotografii komercyjnej, retuszu komputerowym oraz projektowaniu. Pierwsza linia w kontakcie telefonicznym i mailowym. W pracy - perfekcjonistka pod każdym względem :)
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę