PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Emporio Armani – Zdjęcia typu duch nowej kolekcji. Dla kogo jest fotografia odzieży?

Niedawno mieliśmy ogromną przyjemność zrealizowania sesji zdjęciowej dla produktów marki Emporio Armani. Wszystkie fotografie zostały wykonane w technologii zdjęć typu duch – na tzw. niewidocznym manekinie. Kilka słów o tym jak powstają takie zdjęcia możecie znaleźć w poprzednim naszym wpisie, do którego lektury oczywiście serdecznie Was zapraszam!


W niniejszym wpisie chciałbym jednak poruszyć kwestię dla kogo tak naprawdę jest profesjonalna fotografia odzieży i czy warto w nią inwestować? W pierwszej kolejności nasuwa się myśl – dla dużych sklepów internetowych (i stacjonarnych) operujących dużym zapleczem finansowym i budżetem. Ciężko się z tym nie zgodzić. Oczywiście, wszystkie wielkie marki z branży odzieżowej posiadają szeroką gamę zdjęć ubrań realizowanych różnymi metodami (np zdjęcie typu duch, zdjęcia na płasko czy też kosztowne zdjęcia na modelu / modelce). Nie mniej jednak nawet firmy z mniejszym budżetem powinny zaopatrzyć się w zdjęcia odzieży zrealizowane w studio fotograficznym. Realizacja zdjęć na niewidocznym manekinie nie wymaga dużych nakładów finansowych (u nas zdjęcia duch zaczynają się już od 35 zł za sztukę!):)

Przykładowa realizacja zdjęć typu duch:

Klient, szukając interesującego go towaru w szeroko pojętym Internecie (sklep www / aukcja) w pierwszej kolejności sprawdza zdjęcia. Jest to fakt niezaprzeczalny i ma odniesienie do każdego rodzaju produktów (małych i dużych, tanich i drogich). Dlatego startując ze sprzedażą np. na Allegro – nawet niewielkiej kolekcji (liczącej raptem kilka produktów), warto rozważyć inwestycję w profesjonalne zdjęcia. Najbardziej budżetowym rozwiązaniem są zdjęcia realizowane na płasko, następnie – zdjęcia na wieszaku, kolejno zdjęcia typu duch i oczywiście – najdroższe – zdjęcia na modelu (samo wynajęcie zawodowego modela wiąże się z angażem większych środków). Mimo to, taka inwestycja – zawsze się opłaca! Pamiętajmy o tym, że to właśnie zdjęcia mają największe przełożenie na sprzedaż zwłaszcza w branży modowej – czyli tam gdzie nie jest potrzebny rozbudowany opis sprzedawanego produktu (jak to się ma np. w branży elektronicznej). Tutaj zawsze zdjęcia grają pierwsze skrzypce.

Fotografia odzieży skierowana jest również do osób, które promują (i oczywiście sprzedają) swoje produkty / markę poprzez media społecznościowe. Tutaj liderem będzie oczywiście Instagram i Facebook. Wg. danych z shopify.com wzrost zamówień przez FB wyniósł o 129% a Instagrama o 122% w ciągu jednego roku!  Aby móc jak najlepiej wykorzystać ten potencjał i przebić się przez coraz szybciej rosnącą konkurencję – warto wyróżnić swoje produkty nietuzinkowymi i charakterystycznymi dla danej marki zdjęciami.

 

Kolejną „grupą docelową” są projektanci i designerzy, którzy tworzą unikalne i niepowtarzalne kreacje. Ubrania projektowane na miarę przeważnie prezentowane są na modelce / modelu w specjalnie przygotowanych aranżacjach. Dla danej kolekcji przygotowuje się charakterystyczne lookbooki zawierające zestaw zdjęć modowych i packshotowych (na białym tle).

Ostatnim polem eksploatacji, na który chciałbym zwrócić uwagę są katalogi i pisma branżowe. Wykorzystując zdjęcia produktowe w katalogach bardzo ważnym aspektem jest zachowanie powtarzalności ujęć. W przypadku zdjęć modowych i zdjęć katalogowych warto zapewnić różnorodność scenerii. W jednym i drugim może być przydatna pomoc profesjonalnego studio
#Emporio#Armani#Zdjęcia duch#Zdjęcia odzieży#Fotografia ubrań#Zdjęcia ubrań#Zdjęcia Armani
Agnieszka
Założyciel, Fotograf, Retuszer, Grafik
Ponad 10 letnie doświadczenie w fotografii komercyjnej, retuszu komputerowym oraz projektowaniu. Pierwsza linia w kontakcie telefonicznym i mailowym. W pracy - perfekcjonistka pod każdym względem :)
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.