PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Dobre zdjęcia – co sprawia, że sprzedają produkty?

Profesjonalne zdjęcia produktów - to podstawa efektywnej sprzedaży produktów!

Popularność zakupów w sieci stale rośnie, więc i konkurencja wśród sprzedawców w sklepach internetowych się zwiększa. Jednym z bardziej skutecznych sposobów na zapewnienie sobie zainteresowania klientów jest odpowiednie wyeksponowanie i wypromowanie produktów poprzez profesjonalne zdjęcia.


Dlaczego fotografia produktowa jest tak ważna?

Nie trzeba ogromnej wiedzy i doświadczenia marketingowego, aby zrozumieć, dlaczego ładne zdjęcia produktowe są istotne dla zapewnienia sobie wysokiego poziomu sprzedaży. Klienci są wzrokowcami, więc będą szukać takich produktów, które dobrze wyglądają na zdjęciach. Nikogo nie zachęci do zakupu fotografia niewyraźna, nieostra albo – co gorsza – prezentująca dany towar w sposób nieatrakcyjny. Podstawowym grzechem prywatnych i „okazjonalnych” sprzedawców jest to, że nie wkładają wysiłku w przygotowanie dobrych fotografii. Częściej, niż można to sobie wyobrazić, na strony aukcji internetowych trafiają zdjęcia wymiętej odzieży, brudnych butów czy zakurzonego sprzętu RTV i AGD. Na takie błędy raczej nie pozwalają sobie poważne sklepy internetowe. Zdjęcia na Amazon czy fotografie na Allegro muszą być atrakcyjne dla odbiorców, aby dany sprzedawca mógł w ogóle stawać w szranki z konkurencją. A ta – jak wiadomo – na tego typu portalach aukcyjnych jest ogromna.

Fotografia amazon infografika snapshot studio Rybnik


Jakie zdjęcia reklamowe najbardziej przemawiają do klientów?

Najlepsze zdjęcia katalogowe to takie, które prezentują dany produkt w sposób możliwie najbardziej szczegółowy. Za przykład niech posłużą zdjęcia odzieży. Klienci przeszukujący sklepy i aukcje internetowe w poszukiwaniu koszul, spodni, swetrów czy bielizny z pewnością zwrócą uwagę na ofertę tych sklepów, gdzie zdjęcia elementów garderoby są duże, wyraźne i prezentują daną rzecz z wielu perspektyw. Kupując ubrania, chcemy przecież wiedzieć, jak wyglądają z przodu, z tyłu i z boku. Zwracamy także uwagę na detale. Najlepszą i obecnie jedną z najbardziej popularnych metod prezentowania odzieży na zdjęciach są zdjęcia duch, czyli inaczej fotografie na niewidocznych manekinach. Pozwalają one wyobrazić sobie potencjalnemu klientowi, jak w danym ubraniu będzie się prezentować, a to bardzo istotne, jeśli nie ma się możliwości przymierzenia go przed zakupem.

Zdjęcia produktowe o czym jeszcze warto pamiętać?

Internetowe sklepu prowadzące sprzedaż na dużą skalę, aby były profesjonalnie odbierane, muszą zadbać o spójny wizerunek. Dotyczy to przede wszystkim zamieszczanych tam fotografii. Bardzo pożądane i dobrze odbierane przez klientów jest prezentowanie produktów w podobnej konwencji – na tym samym tle, w takich samych ustawieniach etc. Powinno się także zadbać o dobre wyeksponowanie wszystkich dostępnych wariantów. Jeśli na przykład dana bluzka jest dostępna w wielu kolorach, to wszystkie muszą być zaprezentowane na osobnych fotografiach. Podejrzenie mogą budzić fotografie modelek i modeli w tych samych pozach, na których jedyną różnicę stanowi barwa danego elementu garderoby. Ciekawym rozwiązaniem są także obrotowe zdjęcia produktów albo krótkie filmiki, na których model/modelka przechadzają się w oferowanych przez sklep ubraniach, obuwiu, biżuterii itp. 

Fotografia reklamowa Bidon Snap shot-studio Rybnik

Jak widać, przygotowanie ciekawych fotografii produktowych wymaga sporo przygotowań, systematyczności, wiedzy, sprzętu i umiejętności, dlatego ich wykonanie warto pozostawić doświadczonym profesjonalistom.

Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę