Zamów darmowe zdjęcia produktów!
PL EN

Blog

Fotografia na Amazon – czyli co powinieneś wiedzieć przed dodaniem aukcji

Nie odkryjemy Ameryki, jeśli powiemy, że zdjęcia produktów mają kolosalne znaczenie w sprzedaży internetowej, szczególnie na portalach aukcyjnych takich jak Amazon, gdzie konkurencja jest ogromna. Aby zwiększyć szansę na to, że potencjalni klienci dostrzegą nasz produkt i zainteresują się nim na tyle, by przeczytać szczegółową ofertę (a to już bardzo dużo!), fotografie oferowanych rzeczy muszą być naprawdę profesjonalne.





Fotografia amaazon produkt snapshot studio Polska




Fotografia produktowa na Amazon

Wystawiając swoją ofertę na Amazon, trzeba mieć na uwadze to, że serwis wymaga od użytkowników zastosowania się do szczegółowych wytycznych. Dotyczą one m.in. fotografii Main Image, czyli tej, która jako jedyna wyświetla się w wynikach wyszukiwania na portalu. Musi ona:


·        mieć minimum 1000x500 pikseli,- My jesteśmy w stanie zaproponować Państwu bardziej szczegółowe zdjęcia bo aż w rozdzielczości 4000 px

·        mieć białe tło (preferowana wartość RGB to 255,255,255),

·        być zaaranżowana w taki sposób, aby produkt przeznaczony do sprzedaży zajmował minimum 85% powierzchni całego zdjęcia,

·        mieć format. JPEG, choć dopuszczalne są także fotografie w formatach .TIFF i .GIF.

Fotografia reklamowa przeznaczona do serwisu Amazon musi być w pełni profesjonalna. W założeniu jego twórców ma on być miejscem maksymalnie skoncentrowanym na kliencie i oferującym wszystko, co tylko chciałby on kupić online. Ważne jest zatem dla nich, aby wszyscy sprzedawcy wykorzystujący tę platformę do dystrybucji swoich produktów byli godni zaufania i zaangażowani we współtworzenie pozycji Amazona jako lidera w sprzedaży online. Najważniejszym zdjęciem jest zdjęcie główne które umieszczone jest na aukcji. To od niego w szczególności zależy czy klient zainteresuje się ofertą 

Zdjęcia produktów na Amazon – czego unikać?

Jeśli chodzi o zdjęcia na Amazon, to niezwykle ważna jest tu precyzja i dokładność. Prezentowane w serwisie fotografie nie mogą być przypadkowe, a już absolutnie wykluczone jest wklejanie ilustracji bądź rysunków. Produkt przeznaczony do sprzedaży musi być zaprezentowany w taki sposób, by jak najwierniej odzwierciedlać jego rzeczywisty wygląd. Dotyczy to tak koloru, jak i wielu innych szczegółów. Niedozwolone jest także umieszczanie na fotografii nieuzasadnionych obiektów, które w jakiś sposób mogą wprowadzać klienta w błąd. Zakaz dotyczy również dodatkowych grafik i bloku tekstowego.


Zdjęcia produktowe – dodatkowe elementy dopuszczone przez Amazon

Od zakazów, o których mowa była nieco wcześniej, istnieje pewien wyjątek. Dotyczy to produktów, które są dostępne w różnych wariantach kolorystycznych lub w wielu wzorach czy fakturach. Zdjęcia, na których prezentowany jest produkt oraz jego wszystkie dostępne wersje, mają swoją osobna nazwę – są to fotografie swatch. Amazon dopuszcza umieszczenie jednego takiego zdjęcia na listingu produktowym. Oprócz zdjęcia swatch i zdjęcia głównego, sprzedawca ma do dyspozycji jeszcze 8 zdjęć dodatkowych. To wystarczająco dużo, by w sposób jak najbardziej dokładny i przemyślany zaprezentować produkt z właściwie każdej perspektywy.



Fotografia amazon wielowariantowość Snapshot studio polska
Z oczywistych względów wykonanie zdjęć reklamowych na Amazon warto zlecić profesjonalnym fotografom. Dysponują oni nie tylko odpowiednim sprzętem, ale też wiedzą i doświadczeniem niezbędnymi do tego, by zadanie to wykonać jak należy. 



 



 

Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę