Zamów darmowe zdjęcia produktów!
PL EN

Blog

Czy warto przenieść się z biznesu stacjonarnego na online?

Czy warto przenieść się z biznesu stacjonarnego na online?   

Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na całkowitą rezygnację z wynajmu drogich powierzchni biurowych. Przenosząc swój biznes do sieci, można wiele zaoszczędzić. Dzięki przeróżnym narzędziom reklama produktów oraz usług jest znacznie ułatwiona.    



Rozwój rynku e-commerce   

 E-commerce to nic innego jak handel elektroniczny. Rozwój internetu sprawił, że praktycznie każda osoba wytwarzająca dobra, może je sprzedać za pomocą dedykowanych sklepów internetowych. Jednak aby odnieść sukces, trzeba podjąć wiele kroków pozwalających na promowanie dóbr i usług. Internet daje w tej sferze bardzo dużo możliwości. Stworzono wiele narzędzi, które ułatwiają promocję własnego biznesu. Polacy coraz chętniej kupują w sieci, co potwierdzają dane podane przez Główny urząd Statystyczny. Ponad 60% rodaków regularnie robi zakupy online. Zgodnie z informacjami z całej Unii Europejskiej nasz e-handel rozwija się najszybciej wśród wszystkich krajów członkowskich.   


Na co pozwalają sklepy internetowe?   

Sklepy internetowe pozwalają przede wszystkim na obniżenie kosztów związanych z powierzchnią przeznaczoną na sklepy stacjonarne. Oczywiście nadal trzeba płacić za magazyny, jednak część wydatków zostaje zminimalizowana. Dodatkowo handel w sieci odbywa się praktycznie 24 godziny na dobę – z dowolnego miejsca na ziemi. W końcu każdy z nas może zrobić zakupy w czasie wolnym, w weekendy, w święta czy nawet w późnych godzinach nocnych.

Obsługa sklepów internetowych jest stosunkowo prosta. Specjalne oprogramowanie pozwala samodzielnie wstawiać zdjęcia produktów i opisy do konkretnych aukcji. Właściciel ustala rabaty i wybiera układ strony tak, by w jak najlepszy sposób zaprezentować sprzedawane artykuły. Sklepy internetowe są intuicyjne dla potencjalnego nabywcy, a łatwe w obsłudze dla przedsiębiorców.   


Zwiększenie zasięgów   

E-commerce to najlepsza metoda na zwiększenie zasięgów. W ten bardzo prosty i niezbyt kosztowny sposób można rozszerzyć swoją działalność na rynki zagraniczne. Sprzedaż z wykorzystaniem kanałów internetowych sprawia, że przedsiębiorcy docierają do nowych klientów. Istotną rolę odgrywa odpowiednie pozycjonowanie sklepu (SEO). W tym celu należy skorzystać z pomocy specjalistów, którzy zoptymalizują portal tak, by znajdował się w pierwszych wynikach wyszukiwania Google. Pomocnym może okazać się również skorzystanie z firm świadczących usługi reklamy w wyszukiwarkach (SEM).   


Prezentacja produktów = istota fotografii produktowej

Istotną rolę odgrywa także prawidłowa prezentacja sprzedawanych produktów i wartościowy opis. W tym celu należy wykonać profesjonalną sesję zdjęciową. Wysokiej klasy fotografia produktowa pozwala dokładnie przedstawić każdą rzecz. To właśnie w ten sposób można zachęcić potencjalnych nabywców do zakupu jak największej liczby produktów. Warto pamiętać, że sprzedaż wielokanałowa również wymaga odpowiedniego przygotowania. Aby dotrzeć do jak największej liczby osób, można przygotować wersję sklepu w dodatkowych wersjach językowych.   


Dobry kontakt z klientem   

Niektóre osoby mogą pomyśleć, że rynek e-commerce nie wpływa na zacieśnieniu relacji z klientem. Rozwój technologii sprawia, że przedsiębiorcy prowadzący sklepy online, mają szansę kontaktować się z nabywcami za pośrednictwem wielu kanałów. Są to maile, czaty, media społecznościowe czy nawet wideo rozmowy. Stały kontakt i szybkie odpowiedzi na zapytania przyciągają potencjalnych klientów.   

Pozostałe kanały dystrybucji Online   

W niniejszym artykule skupiliśmy się w głównej mierze na sklepach internetowych. Sprzedaż w Internecie można jednak z powodzeniem rozwinąć o wiele innych dodatkowych miejsc / portali, np.:

- Szeroko pojęte Marketplace’y takie jak Allegro, Amazon, Ebay, Etsy, Real i wiele innych 
- Media społecznościowe – Facebook (w tym Facebook Marketplace), Instagram, Tik Tok 
- Portale z ogłoszeniami takie jak OLX, Lento, Gumtree, Sprzedajemy   


 W Snapshot Studio współpracujemy z firmami świadczącymi usługi z zakresu pozycjonowania (SEO), Adwordsów (SEM), copywritingu oraz usługami programistycznymi.   

Potrzebujesz coś z ww. zakresu? Napisz / zadzwoń! :)
Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę